فیزیک جایزه نوبل 2020: راجر پنروز ، راینهارد جنزل و آندره گز برندگان را

اعلام کردند

راجر پنروز ، راینهارد جنزل و آندره گز برای کارهای پیشگام خود جایزه نوبل 2020 فیزیک را دریافت کرده اند. آکادمی علوم سلطنتی سوئد با اعلام این جایزه گفت که نیمی از جایزه نوبل فیزیک 2020 به راجر پنروز و نیمی دیگر به طور مشترک به راینهارد جنزل و آندره گز اعطا شده است.

راجر پنروز برنده 2020 شد جایزه نوبل فیزیک برای کار در مورد سیاهچاله و نظریه عمومی نسبیت.

در استناد خود ، آکادمی گفت راجر پنروز جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرد “به دلیل کشف اینکه سیاهچاله ایجاد شده است پیش بینی قوی نظریه عمومی نسبیت. “

در همین حال ، به راینهارد جنزل و آندره گز ، که به طور مشترک نیمه دوم جایزه را برنده شده اند ،” به دلیل کشف یک جرم جمع و جور فوق العاده در آکادمی گفت: مرکز کهکشان ما “.

اخبار فوری:
آکادمی سلطنتی علوم سوئد تصمیم به اعطای این جایزه گرفته است. جایزه #Nobel فیزیک در سال 2020 با یک نیمه به راجر پنروز و نیمه دیگر به طور مشترک به Reinhard Genzel و Andrea Ghez. pic.twitter.com/MipWwFtMjz

— جایزه نوبل (NobelPrize) 6 اکتبر 2020

با برندگان فیزیک جایزه نوبل 2020 ملاقات کنید:

<قوی > 1) آندره گز:

آندره گز در سال 1965 در نیویورک آمریکا متولد شد. وی در حال حاضر استاد فیزیک و نجوم در دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس (UCLA) ، ایالات متحده است ، علاوه بر اینکه رئیس گروه مرکز کهکشانی UCLA است.

وی به عنوان یک متخصص برجسته در اخترفیزیک مشاهده ای در نظر گرفته می شود .

وی مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک از دانشگاه MIT در سال 1987 و دکترای خود را از کالتک در سال 1992 دریافت کرد.

وی به دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس پیوست و از آن زمان در آنجا تدریس می کرد.

آندره قزه ها برای تحقیق خود از تلسکوپ های Keck برای نشان دادن وجود یک سیاهچاله بزرگ در مرکز کهکشان ما ، با جرم 4 میلیون برابر خورشید ما استفاده کرد. “این بهترین شواهد است که هنوز وجود دارد این اشیا ex عجیب و غریب واقعاً وجود دارد ، و فرصتی شگفت انگیز برای ما فراهم می کند تا قوانین اساسی فیزیک را در محیط شدید نزدیک یک سیاهچاله مطالعه کنیم ، و یاد بگیریم که این سیاهچاله چه نقشی در شکل گیری داشته است و تکامل کهکشان ما “، در صفحه بیوگرافی وب سایت رسمی UCLA آمده است.

پیش از جایزه نوبل 2020 ، پروفسور قز افتخارات و جوایزی مانند جایزه Crafoord ، یک بورس MacArthur ، انتخاب شده برای ملی را دریافت کرده است. آکادمی علوم و آکادمی علوم و هنرهای آمریکایی ، جایزه آرونسون از دانشگاه آریزونا ، جایزه ساکلر از دانشگاه تل آویو ، جایزه ماریا گوپرت-مایر انجمن فیزیکی آمریکا ، جایزه نیوتن پیسی پیرس انجمن نجوم آمریکا ، اسلون بورسیه ، یک بورسیه Packard ، و چندین جایزه آموزشی.

پس از اعلامیه روز سه شنبه ، در مطبوعات صحبت کرد ، آندره گز گفت ، “من امیدوارم که بتوانم سایر زنان جوان را در این زمینه الهام دهم. ield که لذتهای زیادی دارد و اگر علاقه زیادی به این علم دارید ، کارهای زیادی می توان انجام داد. “