گسترش فرودگاه بین المللی مالدیو به رهبری شرکت های چینی با تلاطم

مواجه است

در فوریه 2012 ، گروه GMR هند پس از سرنگونی دولت محمد نشید در کودتا ، از پروژه گسترش فرودگاه بزرگ بین المللی ولانا در مالدیو آزاد شد. دو سال بعد ، قرارداد به یک شرکت دولتی چینی به نام گروه ساخت و ساز شهری پکن واگذار شد.

و اکنون ، شش سال دیگر ، پروژه توسعه هنوز ناتمام است و یکی پس از دیگری با موانعی روبرو است.

رئیس جمهور و رئیس جمهور سابق ، محمد نشید ، اخیراً به مالدیو هشدار داده بود که باید آگاه باشد که در پروژه های جدید زیرساختی وام عظیم 3.1 میلیارد دلاری متحمل شده است که هرگز از درآمد حاصل از این پروژه ها قابل پرداخت نیست. p>

به همین ترتیب ، بانک جهانی همچنین به مالدیو در مورد پریشانی بدهی خارجی هشدار داده بود که ممکن است تا سال 2020 به 120 درصد تولید ناخالص داخلی برسد. India Today Team OSINT پروژه های مالدیو را از طریق تصاویر ماهواره ای طی دهه گذشته و حداکثر 2 نوامبر امسال.

مسیر جدید هنوز باز نشده

نوار هوایی جدید ، که قرار است گردشگری مالدیو را تقویت کند و به نوبه خود اقتصاد آن باشد ، با آخرین لایه آسفالت که در آگوست 2018 گذاشته شد ، تکمیل شد. مراسم افتتاحیه باند جدید با حضور رئیس جمهور وقت عبدالله یامین در سپتامبر 2018 برگزار شد. < p> تصاویر مقایسه ای ماهواره ای اکتبر 2018 و اکتبر 2020 به وضوح نشان می دهد که هیچ پیشرفتی در باند دوم هوایی حاصل نشده است. باند دوم که دارای گذرگاههایی است که در تمام طول خط هوایی مشخص شده است ، از تاریخ 2 نوامبر سال 2020 هنوز عملیاتی نیست.

ناقص بودن هواپیمای جدید خطری بزرگ برای فرود پروازها در فرودگاه هولوماله است. در سال 2018 ، یک پرواز ایر ایندیا به اشتباه در باند در حال ساخت قرار گرفت.

آپارات های جدید و ترمینال

دو پیش بند جدید در حال حاضر ساخته شده است انتهای جنوبی فرودگاه. آنها در سال 2019 با هواپیمای A320 Airbus آزمایش شده اند. پیش بند دیگری نیز در دست ساخت است که در تصاویر ماهواره ای سپتامبر 25 ، 2020 مشاهده می شود.

ترمینال مسافربری جدید در جنوب ترمینال فعلی در حال ساخت است و یک ترمینال VIP جدید در شمال ترمینال VIP فعلی ساخته شده است. ترمینال هواپیمای جدید گرچه از بیش از شش ماه گذشته کامل است ، اما هنوز عملیاتی نشده است.

ترمینال هواپیمای قدیمی هنوز هم به دلیل اختلاف نظر بین اپراتورها و شرکت ساخت و ساز همچنان برای همه پروازها مورد استفاده قرار می گیرد. ، تحت حمایت حزب کمونیست چین (CCP).

چینی با افزایش کارکنان ساخت و ساز

تصاویر ماهواره ای سه سال گذشته استقرار گسترده چینی ها را نشان می دهد نیروی کار به Hulhumalé. حداقل 80 کانکس زنده در سرتاسر هولهوماله در آخرین تصاویر ماهواره مشاهده شده است.

با توجه به اندازه این پادگانها از 25 تا 50 متر و عرض 7-10 متر ، به طور متوسط ​​می توانند از هر چیزی نگهداری کنند 150-200 پرسنل در کل از 12000 تا 16000 کارمند ساختمانی.

سفیر چین در مالدیو ادعا کرد که شرکت مهندسی ساخت و ساز چین (CSCEC) برای 800 کارگر خارج از کشور در شمال هولوماله چهار پادگان احداث کرده است. < / p>

با این حال ، آژانس خبری China Daily Global ادعا می کند که China Machinery Engineering Company Limited (CMEC) که یک شرکت دولتی مستقر در پکن است و متخصص در زمینه مهندسی پیمانکاری است b عادت در حال ساخت این سربازخانه ها است.

دوگانگی به کنار ، نگران کننده ترین قسمت این استقرار ، افزایشی است که در سال جاری در سراسر همه گیر مشاهده شده تقریباً 45 درصد است. تقریباً 32 درصد از این استقرار جدید تقریباً 250 متر از ترمینال جدید هواپیمای دریایی مشاهده نشده است که فقط پس از فوریه 2020 تأسیس شده است.

اگر به شایعات اعتقاد داشته باشید ، دلیل این افزایش نیروی کار می تواند چیزی بسیار شوم باشد. شایعات از منابع زمینی حاکی از آن است که کارگران جدید مانند پرسنل نیروهای مسلح ساخته شده اند.

این کارگران با وقف خاص می توانند برای حل اختلافات موجود بین اپراتورهای هواپیمای دریایی و شرکت ساختمانی مورد استفاده قرار گیرند که مانع عملیاتی شدن باند دوم هوایی.

زیبایی و محیط زیست که توسط تخلیه زباله تخریب می شود

تغییر بسیار نگران کننده دیگری که در آخرین تصاویر ماهواره ای مشاهده شده این است که چین برای تخلیه زباله در این کشور اتخاذ کرده است. شمال هولوماله که اکنون به چشم چشم تبدیل شده است.

مالدیو که در مورد پاکیزگی و ریختن زباله بسیار خاص است ، به نظر می رسد در مورد این عمل سکوت کرده است. از طرف دیگر چینی ها ممکن است قصد فروش این قراضه را داشته باشند یا منتظر انجام پروژه احیای مالدیو باشند.