را بر عهده گرفت
گسترش بزرگترین فرودگاه بین المللی نپال در مورد ادعاهای فساد اداری ، تمدید وامها ، توقف صندوق و تغییر شرکتهای ساختمانی درگیر است. به نظر می رسد مشابه آنچه در هنگام گسترش فرودگاه مالدیو رخ داده است ، هنگامی که چین وارد صحنه شد. در دهه گذشته شاهد ساخت و ساز زیرساخت های رو به رشد و تهاجمی در همسایگی هند توسط شرکت های دولتی چینی بوده ایم. p>
شرکت های ساختمانی تحت حزب حزب کمونیست چین (ح.ک.چ) اغلب دولت های فعلی را مجبور به کنار گذاشتن پروژه های در حال انجام با دیگران غیر از چین می کنند. p>
شرکتهایی که پروژه های خود را رها می کنند ، معمولاً به سازش های خارج از دادگاه تعلق می گیرد – غرامت به اندازه کافی بزرگ برای توقف کار و ترک کار. سپس شرکت های تحت مالکیت CCP پروژه ها را تحویل گرفته و نفوذ سیاسی خود را در این کشورها به دست می آورند.
گسترش فرودگاه کاتماندو strong >
اولین فرودگاه نپال ، فرودگاه بین المللی تریبهوان (TIA) در کاتماندو برای جابجایی 10 میلیون مسافر سالانه تا سال 2035 توسعه در نظر گرفته بود. و ظاهرا راضی نیستم. این قرارداد در سال 2016 فسخ شد که شرکت اسپانیایی به دنبال آن 3 میلیارد دلار غرامت بود. p>
بعدا در سال 2017 ، همین قرارداد منعقد شد به گروه مهندسی ساختمانی شانشی دولتی چین که کار توسعه را آغاز کرد. شرکت متعلق به CCP با استناد به قیمتهای بالای سیمان انصراف داد و شرکت نپالی Kalika Tundi Joint Venture پروژه را بر عهده گرفت. p>
شایعات زیادی مبنی بر اینکه اینها شرکتهای اصلی CCP هستند که به دلیل نفوذ و فشار هند ایجاد شده اند ، وجود دارد. تصاویر ماهواره ای چهار سال گذشته نشان می دهد که پس از اجرای گروه شانشی متعلق به ح.ک.چ ، کار پروژه شاهد پیشرفت مداوم بوده است. p>
باند اکنون 300 متر در انتهای جنوب تمدید شده است و ایمنی هنگام برخاست را فراهم می کند . پیش بند با قرار دادن دو هواپیمای جسم پهن و سه جسم باریک با 150 متر X 120 متر گسترش یافته است. p>
در کنار آشیانه های قدیمی که احتمالاً توسط اسپانیایی ها ساخته شده است یک محوطه پارک از راه دور به اندازه 200 متر X 60 متر احداث شده است. شرکت. یک انبساط کوچک 45m X 30m به ساختمان ترمینال اصلی اضافه شده است. p>
سرعت کار انجام شده و سربازخانه های معمولی چینی برای کارکنان ساختمانی همراه با کارخانه میکسر سیمان که پس از خروج گروه شانشی ایجاد شده است. طبق این قرارداد ، شرکت CCP همانطور که شایعات نشان می دهد هنوز هم تحت پوشش سرمایه گذاری مشترک جدید کار می کند. p>
پیشنهادهای گسترده در TIA
پروژه های متعددی ارائه شده است اما هنوز روشنایی روز دیده نشده است. گسترش 300 متری باند در انتهای شمالی مشابه جنوب برای ایمنی در هنگام فرود پیشنهاد شد اما به نوعی هیچ کاری روی آن آغاز نشده است. p>
دو جایگاه پارکینگ از راه دور برای 15 هواپیمای پهن پیکر شبیه به یکی از اندازه های 200 متر در 60 متر در سمت شرقی باند ساخته شده است. یک ساختمان ترمینال بزرگتر برای سفرهای بین المللی پیشنهاد شده است که در کنار ساختمان ترمینال فعلی ساخته شود که به نوبه خود به ترمینال داخلی تبدیل خواهد شد. p>
توسط بانک توسعه آسیا از دولت نپال خواسته شد تا پیشنهاد آنها را مطالعه کند برای این ساختمان ترمینال بین المللی جدید در ضلع شرقی باند ساخته شود. بزرگراه تاکسی جدیدی که احتمالاً قبلاً با این شرکت اسپانیایی در قرارداد بوده است ، هنوز شروع به کار نکرده است. p>
قرارداد جدید با تمام این پیشنهادات احتمالاً به شرکت دولتی دیگر چین China National Aero Technology International تعلق گرفته است. شرکت مهندسی ، متخصص در ساخت فرودگاه ها تا سال 2022 تکمیل شود. p>
فرودگاه بین المللی پوخارا strong >
قرارداد جدیدی توسط سازمان هواپیمایی کشوری نپال (CAAN) با یک شرکت چینی متعلق به CCP چین CAMC Engineering Company Limited (CAMCE) در نیمه دوم سال 2013. با این حال ، این شرکت پروژه را به تأخیر می انداخت ، احتمالاً به دستور بانک صادرات و واردات (EXIM) چین که قرار بود 220 میلیون دلار وام نرم ارائه دهد. p>
کار با جدیت از سال 2017 آغاز شد و همانطور که در آخرین تصاویر ماهواره ای دیده می شود در حال اتمام است. اکنون از پیمانکار چینی به خاطر ادامه کار ساخت و ساز با بسیج بیش از 200 کارگر چینی حتی در هنگام شیوع بیماری تعریف و تمجید شده است. از شهر پوخارا در بخش گندکی. پیش بند 420 متری X 140 متر با یک ساختمان ترمینال و 13 ساختمان پشتیبانی دیگر از جمله برج کنترل ترافیک هوایی (ATC) ، بار و ساختمانهای گمرک ساخته شده است. p>