در اولین نمایشگاه موزه بریتانیا برای به دست آوردن “روح سرکش تانترا”

برای اولین بار ، موزه بریتانیا یکی از بزرگترین و جامع ترین مجموعه مواد تانتریک را به نمایش می گذارد در قالب یک نمایشگاه – تانترا: روشنگری تا انقلاب.

این اولین نمایشگاهی است که از زمان ایجاد محدودیت های همه گیر بعد از ویروس کرونا ، به میزبانی موزه برگزار شد.

این نمایشگاه بیش از 100 شی از جمله شاهکارهای مجسمه ، نقاشی ، چاپ و اشیا ritual آیینی را به نمایش می گذارد که تاریخ و تکامل فلسفه تانتریک از سال 500 میلادی – زمانی که برای اولین بار در هند ظهور کرد.

در غرب ، Ta ntra اغلب با رابطه جنسی و یوگا همراه است. یکی از انگیزه های مهم برای میزبانی این نمایشگاه پرداختن به افسانه ها و باورهای غلط پیرامون فلسفه ای است که طی قرن ها به تنهایی ارتدوکس را در مورد هنجارهای سیاسی و جنسیتی به چالش کشیده است.

دکتر ایما راموس ، متصدی از “تانترا: روشنگری برای انقلاب” ، به تلویزیون هند امروز گفت: “این نمایشگاه بزرگ روح سرکش تانترا را با توانایی بالقوه خود در ایجاد اختلال در نهادهای حاکم اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی به تصویر می کشد.”

“تانترا معمولاً دکتر ایما راموس گفت: “این در غرب با جنسیت برابر است ، اما این باید به عنوان بخشی از فلسفه وسیع تجاوز جنسی شناخته شود. ما توانایی پایدار تانترا را برای گشودن راههای جدید دیدن و تغییر جهان نشان خواهیم داد. < p> این نمایشگاه با ردیابی تاریخچه تانترا در هند آغاز می شود ، سپس ما را در قرون وسطی قرون وسطی می گذراند وقتی که در فلسفه بودایی نفوذ می کند.

با ایجاد دوباره Chausathi Jogini Mandir در هیراپور درست در خارج از بوبانسوار ، نمایشگاه در وسوسه هایی برای انتقال ارتباط فرهنگ یوگینی است.

این نمایشگاه سپس ما را از دوران مغول عبور می دهد و هنگامی که تانترا به عنوان یک نیروی انقلابی شناخته می شود ، به راج انگلیس منتقل می شود.

“On وام از کتابخانه بریتانیا یک گزارش محرمانه است که توسط یک مدیر پلیس استعمار منتشر شده است و فعالیت های ضد استعماری انقلابیون بنگالی را به تصویر می کشد و در مورد وفاداری آنها به کالی صحبت می کند. دکتر راموس گفت: “آنها به عنوان قطعه سمت جلو ، تصویر کالی را شامل می شوند.” غرب.

بخش آخر این نمایشگاه به قرن بیستم و تجسم دوباره تصورات جدید تانترا در آسیا و غرب متمرکز است. فلسفه ، برخی از آثار معاصر هنرمندان زن به نمایش درآمده است.

یکی از آثار Sutapa Biswas – 1985: زنان خانه دار با چاقوهای استیک – الهه تانتریک کالی را به شکلی فمنیستی مدرن برمی انگیزد و بی سر و صدا تأثیر قوی را منتقل می کند در واقع ، این یکی از موضوعاتی است که در سراسر نمایشگاه طنین انداز می شود.

با اشاره به قرن نوزدهم ، دکتر راموس توضیح می دهد: “طبق جهان بینی تانتریک ، جهان ما محصول اتحاد وابسته به عشق شهوانی بین شیوا به عنوان شعور ناب و کالی یا شاکتی است به عنوان یک قدرت خلاق ، بنابراین آنچه تصویر به تصویر می کشد این ایده تانتریک است که شاکتی در اینجا نیروی برتر است و بدون شاکتی شیوا یک جسد صرف خواهد بود. “

تانترا معتقد است که به جای اینکه از آن اجتناب کند ، از طریق تجربه کردن مواد ، فراتر می رود – “با اشتیاق ، جهان مقید است؛ با اشتیاق نیز آزاد می شود. “افکار این چنینی نظم ارتدوکس را برای همیشه به چالش کشیده و هنوز هم وجود دارد.

دکتر هارتویگ فیشر ، رئیس موزه بریتانیا ، گفت:” تانترا مورد علاقه بسیاری قرار گرفته است قرنها ادامه دارد و تخیلات مردم را به تصویر می کشد. ما خوشحالیم که تانترا را ارائه می دهیم: روشنگری تا انقلاب – اولین کاوش تاریخی فرهنگ بصری تانتریک از ریشه در هند تا تصور مجدد آن در غرب – جایی که بازدید کنندگان می توانند فلسفه های وسیع تری از تانترا را کشف کنند. “ دکتر هارتویگ فیشر گفت: “ما از حمایت بنیاد باقری برای امکان برگزاری نمایشگاه بسیار سپاسگزاریم.” / دکتر الکا باقری ، معتمد بنیاد باقری ، یک موسسه خیریه انگلستان که از این حمایت می کند این نمایشگاه گفت: “ما از حضور در نمایشگاهی خوشحال هستیم که امیدواریم بتواند درک مردم از فلسفه تانتریک و هنر آن را تغییر دهد و به درک بیشتر این موضوع پیچیده کمک کند.”