برای اولین بار ، موزه بریتانیا یکی از بزرگترین و جامع ترین مجموعه مواد تانتریک را به نمایش می گذارد در قالب یک نمایشگاه – تانترا: روشنگری تا انقلاب.
این اولین نمایشگاهی است که از زمان ایجاد محدودیت های همه گیر بعد از ویروس کرونا ، به میزبانی موزه برگزار شد. p>
این نمایشگاه بیش از 100 شی از جمله شاهکارهای مجسمه ، نقاشی ، چاپ و اشیا ritual آیینی را به نمایش می گذارد که تاریخ و تکامل فلسفه تانتریک از سال 500 میلادی – زمانی که برای اولین بار در هند ظهور کرد. p>
در غرب ، Ta ntra اغلب با رابطه جنسی و یوگا همراه است. یکی از انگیزه های مهم برای میزبانی این نمایشگاه پرداختن به افسانه ها و باورهای غلط پیرامون فلسفه ای است که طی قرن ها به تنهایی ارتدوکس را در مورد هنجارهای سیاسی و جنسیتی به چالش کشیده است. p>
دکتر ایما راموس ، متصدی از “تانترا: روشنگری برای انقلاب” ، به تلویزیون هند امروز گفت: “این نمایشگاه بزرگ روح سرکش تانترا را با توانایی بالقوه خود در ایجاد اختلال در نهادهای حاکم اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی به تصویر می کشد.” p>
“تانترا معمولاً دکتر ایما راموس گفت: “این در غرب با جنسیت برابر است ، اما این باید به عنوان بخشی از فلسفه وسیع تجاوز جنسی شناخته شود. ما توانایی پایدار تانترا را برای گشودن راههای جدید دیدن و تغییر جهان نشان خواهیم داد. p> < p> این نمایشگاه با ردیابی تاریخچه تانترا در هند آغاز می شود ، سپس ما را در قرون وسطی قرون وسطی می گذراند وقتی که در فلسفه بودایی نفوذ می کند. p>
با ایجاد دوباره Chausathi Jogini Mandir در هیراپور درست در خارج از بوبانسوار ، نمایشگاه در وسوسه هایی برای انتقال ارتباط فرهنگ یوگینی است. p>
این نمایشگاه سپس ما را از دوران مغول عبور می دهد و هنگامی که تانترا به عنوان یک نیروی انقلابی شناخته می شود ، به راج انگلیس منتقل می شود. p>
“On وام از کتابخانه بریتانیا یک گزارش محرمانه است که توسط یک مدیر پلیس استعمار منتشر شده است و فعالیت های ضد استعماری انقلابیون بنگالی را به تصویر می کشد و در مورد وفاداری آنها به کالی صحبت می کند. دکتر راموس گفت: “آنها به عنوان قطعه سمت جلو ، تصویر کالی را شامل می شوند.” غرب. p>
بخش آخر این نمایشگاه به قرن بیستم و تجسم دوباره تصورات جدید تانترا در آسیا و غرب متمرکز است. p> فلسفه ، برخی از آثار معاصر هنرمندان زن به نمایش درآمده است. p>
یکی از آثار Sutapa Biswas – 1985: زنان خانه دار با چاقوهای استیک – الهه تانتریک کالی را به شکلی فمنیستی مدرن برمی انگیزد و بی سر و صدا تأثیر قوی را منتقل می کند در واقع ، این یکی از موضوعاتی است که در سراسر نمایشگاه طنین انداز می شود. p>
با اشاره به قرن نوزدهم ، دکتر راموس توضیح می دهد: “طبق جهان بینی تانتریک ، جهان ما محصول اتحاد وابسته به عشق شهوانی بین شیوا به عنوان شعور ناب و کالی یا شاکتی است به عنوان یک قدرت خلاق ، بنابراین آنچه تصویر به تصویر می کشد این ایده تانتریک است که شاکتی در اینجا نیروی برتر است و بدون شاکتی شیوا یک جسد صرف خواهد بود. “ p>
تانترا معتقد است که به جای اینکه از آن اجتناب کند ، از طریق تجربه کردن مواد ، فراتر می رود – “با اشتیاق ، جهان مقید است؛ با اشتیاق نیز آزاد می شود. “افکار این چنینی نظم ارتدوکس را برای همیشه به چالش کشیده و هنوز هم وجود دارد. p>
دکتر هارتویگ فیشر ، رئیس موزه بریتانیا ، گفت:” تانترا مورد علاقه بسیاری قرار گرفته است قرنها ادامه دارد و تخیلات مردم را به تصویر می کشد. ما خوشحالیم که تانترا را ارائه می دهیم: روشنگری تا انقلاب – اولین کاوش تاریخی فرهنگ بصری تانتریک از ریشه در هند تا تصور مجدد آن در غرب – جایی که بازدید کنندگان می توانند فلسفه های وسیع تری از تانترا را کشف کنند. “ p> دکتر هارتویگ فیشر گفت: “ما از حمایت بنیاد باقری برای امکان برگزاری نمایشگاه بسیار سپاسگزاریم.” / دکتر الکا باقری ، معتمد بنیاد باقری ، یک موسسه خیریه انگلستان که از این حمایت می کند این نمایشگاه گفت: “ما از حضور در نمایشگاهی خوشحال هستیم که امیدواریم بتواند درک مردم از فلسفه تانتریک و هنر آن را تغییر دهد و به درک بیشتر این موضوع پیچیده کمک کند.” p>